بروزرسانی: 04 دی 1404
آرشیو دسته صنعت خودرو روزنامه جهان اقتصاد
آرشیو دسته صنعت خودرو روزنامه جهان اقتصاد
در سال 2021، 16 خودروساز اروپایی (شامل 4 خودرو از 10 شرکت برتر از نظر سهم بازار) نزدیک به نیم میلیون دستگاه از کل فروش 1.67 میلیونی بازار روسیه را در اختیار داشتند و این کشور را به هشتمین بازار بزرگ واردات خودرو در جهان از نظر حجم فروش تبدیل کردند. بر این اساس، در صورت موجود نبودن خودرو یا موتورسیکلت برای اسقاط و اختلال در روند تولید یا عرضه، با تشخیص وزارت صمت، تولیدکنندگان و واردکنندگان می توانند با پرداخت یک درصد قیمت خودرو یا موتورسیکلت تولیدی یا وارداتی به صندوق ملی محیط زیست، مجوز شمار ه گذاری را دریافت نمایند. منابع حاصل صرف پرداخت تسهیلات بانکی یا کمک های بلاعوض به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده خواهد شد. با نوسانات ارز، روند طبیعی واردات این مواد اولیه نیز دچار افت وخیز و تلاطم خواهد شد.
- حتی گفته شده که زیان انباشته این شرکت ها در سال 1402 به 200 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
- این دوام به طول عمر بیشتر خودرو، کاهش نیاز به تعویض مکرر و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی منجر می شود.
- اما اگر بخواهیم با قوی ترین دلایل به تاریخ اسناد کنیم، می توان گفت اولین ساخته بشر در زمینه خودروها توسط فردیناند فربیست در سال ۱۶۷۸ ساخته شد.
همان طور که از قبل نیز پیش بینی می شد، عملا بانک ها به دلیل رشد تورم و کاهش سپرده های سرمایه گذاری و عدم امکان اصلاح ساختار ترازنامه ای، در شرایط فعلی محیط کسب و کار قادر به تامین کامل سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی نخواهند بود. در ثبت نام های انجام شده در سامانه یکپارچه خودرو بر اساس شرایط فعلی صرفا ۳ گروه از مردم می توانند خودروی خود را از کارخانه «البته آن هم بر اساس نوبت و قرعه کشی» خریداری کنند. در حالی که به جرات می توان گفت بیش از ۸۰ درصد خریداران واقعی خودرو، در بین این سه دسته افراد قرار نمی گیرند.
روندهای شکل دهنده صنعت خودرو در سال 2023
مدیریت دولت بر اقتصاد، قیمت گذاری دستوری و رانت ناشی از آن عامل عدم تحقق شعارهای سال که همگی طی سال های اخیر بر محور تولید و حل چالش های آن بود، است. به طور کلی تصدی گری دولت، قیمت گذاری دستوری و تصمیمات دائما در حال تغییر در قالب آیین نامه، دستورالعمل، بخشنامه و نامه هایی که بسیار فراتر از اصل قانون هستند، بزرگ ترین ایجاد کننده فساد در اقتصاد کشور هستند که متاسفانه در سال های اخیر افزایش یافته اند. به نظر می رسد این دو عامل صنعت و اقتصاد کشور را به چالش کشانده و اثرات غیر قابل جبران آن هر روزه بر اقتصاد کشور افزایش می یابد. فقر، کاهش ارزش پول ملی، عقب ماندگی تکنولوژیکی صنعت و کوچک شدن اقتصاد کشور، نتایج ملموس حاصل از اجرای این دو رویکرد در اقتصاد کشور است.
جزئیات بازداشت دپیلمات اروپایی در ایران
در این مدل "دستیابی به چارچوب بنیادین طرح ملی تحول صنعت خودرو" به عنوان ماموریت تحقیق و تفحص تعیین شد. سامانه یکپارچه راه اندازی شده ولی فروش خودرو بر اساس قیمت دستوری انجام می شود. شورای رقابت با این طرح های پیش فروش، کاری کرد که یک تعداد از متقاضیان، خودرو بخرند و در بازار سرگردان نباشند. یک مولفه کلی، مربوط به شرایط کلان کشور بوده و در این حوزه، بحث اصلی این است که آیا شرایط کلان اقتصادی و سیاسی کشور، ملتهب است یا ملتهب نیست.
تروئیکای اروپایی و آمریکا خطاب به ایران: با آژانس همکاری کنید
چهار موردی که در بالا به آن اشاره شد بخشی از هزینه های پیدا و عیان خودروسازان بخش خصوصی است که در کمال تعجب از چشم اقتصاددانان، متخصصان امور مالی و چند صاحب نظر از وزارت خانه های مختلف دور مانده است. پیونگوا cuckoo و land of korea نیز خودروهایی بر اساس فولکس واگن پاسات و کیا سورنتو بودند که نهایتا 80 اسب بخار قدرت تولید می کردند. • مقاصد صادراتی و دیپلماسی خودرویی با سیاست های تشویقی و تامین مالی به هنگام و به اندازه و ارزیابی و گزارش پیشرفت ها به مردم. O کلیه مباحث مرتبط با واردات در گزارش تفصیلی بررسی توقف ثبت سفارش واردات خودرو های خارجی و فرآیند واردات ارائه شده است.