انجمن دفاع از امتیاز خودروهای وارداتی معلولین

نسخه‌ی کامل: مشکل شماره گذاری ماده 13
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
تشکر و سپاس و تبریک سال جدید ،من از معلولان جسمی و حرکتی استان آذربایجان شرقی می باشم که برای درخواست خودرو وارداتی ثبت نام و ترخیص خودرو از گمرک را انجام داده و در مرحله شماره گذاری می باشم
متاسفانه در این مرحله به مشکل برخورد کرده ام که مربوط به ماده 13 می باشد و آن همان اسقاط خودروهای فرسوده می باشد که مرحله ادامه را بامشکل مواجه کرد ه علی رغم مساعدت پرسنل شماره گذاری استان که قابل تقدیر است و برای تعیین تکلیف به راهور ناجا تهران ارسال گردیده از دوستانی که ترخیص و شماره گذاری را انجام داده و اطلاتی در این زمینه می باشتد دست یاری می طلبم چون واقعا بلا تکلیف مانده ام
لازم به ذکر است از بهزیستی که متولی این امر می باشد نا امید گشته ام
با سپاس
از دوستانی که کار ترخیص خودرو خودشون رو انجام دادن و یا اطلاعاتی در این ضمینه دارن خواهش میکنیم در این خصوص برای دوستمون توضیحاتی در همین انجمن ارسال کنند تا بتونن مشکلشون رو برطرف کنند و ماشین خودشون رو پلاک کنن

اعلام جزئيات قوانين جديد شماره گذاري توسط ستاد تبصره 13

به گزارش خبر خودرو ، روابط عمومی اتحادیه نمایشگاه داران به نقل از رئیس اتحادیه اعلام كرد:بر اساس بند الف تبصره 13 قانون بودجه سال 86 کل کشور و مواد 1و5 آئین نامه اجرایی تبصره مذکور ماده 1 در 31/4/86 به تایید مقام محترم رئیس جمهوری رسیده است و طی شماره 69375/ت/37456/ک مورخ 4/5/86 به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ گردیده است .

[تصویر:  ShowImage.aspx?path=Files_Upload\12163.j...;Width=260]

مدير روابط عمومي در گفت وگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:ماده 5 نیز به تصویب هیئت محترم دولت رسیده است که بر اساس آن مقرر مي دارد كه از اول مرداد ماه 1386 کلیه خودروهای سواری و وانت وارداتی و تولید داخل كه براي اولين بار شماره گذاري مي شوند ، جهت شماره گذاری باید پایه گاز سوز ،دو گانه سوز یا بنزین سوز با مصرف سوخت 6 لیتر و کمتر از 6 لیتر در 100 کیلومتر مسافت در چرخه ترکیبی باشند.

این مقام مسئول افزود:طبق این مصوبه هیئت دولت مقرر نموده است واحدهای شماره گذاری تحت امر بنیاد تعاون ناجا مستقر درکارخانجات تولید کننده خودرو یا مراکز تعویض پلاک و واحدهای شماره گذاری راهور سراسر کشور اقدام نمایند.

وی در ادامه توضیح داد :بر اساس این مصوبه به هنگام اولین شماره گذاری خودروهای وارداتی معادل 5% مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی خودروهای وارداتی از نهاد وارد کننده حقیقی و حقوقی و شرکتهای خودروسازی که اقدام به واردات خودرو نموده اند اخذ شده و به حساب 602 خزانه ،تحت عنوان تمرکز وجوه حاصل از عوارض خودروهای تولید و وارداتی واریز می شود.

ایشان افزود:وارد کنندگان خودروهای وارداتی با مصرف بیش از 6 لیتر در 100 کیلومتر مسافت در چرخه ترکیبی موظفند علاوه بر مبلغ یاد شده 5 % مجموع ارزش گمرکی و حقوق وارداتی خودروهای وارداتی را به عنوان سهم فروشنده به حساب مذکور واریز نمایند.که این علاوه بر شرط خارج نمودن یک خودروی فرسوده از چرخه حمل ونقل کشور است .

وی افزود:کلیه خودروهایی که تاریخ ترخیص آنها بعد از 1/5/86است مشمول این مصوبه و پرداخت 10%هزینه اضافه هستند .برخی از احبان خودروهاي وارداتي که تاریخ ترخیص خودروهای وارداتی آنها قبل از 1/5/86بوده است از این موقعیت سوءاستفاده نموده و اقدام به افزایش قیمت خودرو مربوطه جهت فروش در بازار نموده اند.

ایشان هشدار دادند:متقاضیان و خریداران خودرو در هنگام خرید حتما"پروانه ترخیص گمرکی و سند اصلی ماشین وارداتی را از فروشنده در خواست نمایند.عموم واردکنندگانملزم به ارائه كليه اسناد خودرو اعم از برگ بدون گوشه و پروانه ترخيص گمرگ و ساير مدارك مربوطه به خريداران مي باشند و خريداران مي بايست در چارچوب ضوابط يادشده اقدام به خريد خودروي وارداتي نمايند.

وی در ادامه گفت:توجه به سال ساخت خودرو خیلی مهم است و همچنین توجه به اینکه خودرو ساخت کشور مبدا بوده یا تحت لیسانس (كپي يا مونتاژ ) مي باشد حائز اهمیت است .به عنوان مثال قیمت خودروی BMWساخت کشور آلمان با BMWساخت کشور چین که تحت لیسانس کار می کند تفاوت فاحشی دارد .این مشخصات نیز در سند اصلی خودرو به طور دقیق درج می باشد .

این مقام مسئول در ادامه گفت:شماره گذاری خودروهای سواری و وانت سواری و وانت بنزین سوز تولید داخل که چرخه ترکیبی مصرف سوخت آنها بیش از 6 لیتر در 100 کیلومتر مسافت می باشد به استثنای خودروی MVM110که 3 سیلندر بوده و تولید شرکت "مدیران خودرو"است ،از تاریخ 1/5/86منوط به اجازه ستاد تبصره 13 می باشد .

وی در ادامه گفت:سقف تولیدات بعضی از خودروسازان مثل شرکت سایپا و ایران خودرو توسط ستاد تبصره 13 معین شده و تا همان سقف مجاز به شماره گذاری هستند و بیش از آن ممنوع است .و تا اطلاع ثانوی ستاد تبصره 13 از صدورمجوزجهت شماره گذاری خودروهای سواری و وانت بنزین سوز تولیدی سایر شرکتهای خودروساز داخلی معذور می باشد تا زمانی که سقف تولیدات آنها با صلاحدید ستاد تبصره 13 مشخص شود.
لینک مرجع